Grafický design, tedy například plakáty, knihy, časopisy, logotypy, orientační systémy, ale i státní symboly, to vše spoluvytváří identitu každého národa. V případě Česka (resp. Československa) byla historie grafického designu od počátku 20. století poměrně trnistá – Češi si museli nejprve vybojovat vlastní stát, přečkat dvě světové války, vyrovnat se s dvěma totalitními režimy a přejít ze socialistického plánování na tržní ekonomiku. Návštěvníci výstavy se prostřednictvím originálů i reprodukcí seznámí s nejvýraznějšími díly českého grafického designu a jejich tvůrci, díky fundovaným textům pochopí širší kulturně-historický a politickým kontext jejich vzniku a zjistí, jakou moc má grafický design při ovlivňování společnosti a naopak.
Výstava, kterou kurátorsky připravili Filip Blažek a Linda Kudrnovská ve spolupráci s komisařem Davidem Koreckým, je součástí multižánrového projektu Identita – příběh českého grafického designu, jenž zahrnuje sedmidílný televizní cyklus, celovečerní film a stejnojmennou knižní monografii, která vyšla v české a anglické verzi.