Korejští novináři a influenceři přijeli za Rokem české hudby

© Soyeun Jung 

Zahájení festivalu Smetanova Litomyšl, premiéru Straussovy opery Salome v brněnském Janáčkově divadle či ikonická místa historie hudby v Praze navštívili v uplynulém týdnu novináři a influenceři z Jižní Koreje. Jejich cestu zorganizovaly společnými silami kanceláře agentury CzechTourism a Českého centra Soul jako svůj první větší společný projekt, který je cílený na přípravy propagace Roku české hudby 2024 a Smetanova výročí narození.

Tisková zpráva ze dne 28. června 2023, Česká centra

„Hlavní ambicí cesty byla prezentace Česka jako přední hudební destinace Evropy spojená nejen s návštěvou živých představení, ale i míst spojených se slavnými skladateli a vrcholy českého hudebního dědictví,“ říká ředitel Českého centra Soul Michal Emanovský.

Účastníci cesty si také dali za cíl přiblížit korejským milovníkům vážné hudby prostřednictvím mediálních výstupů či YouTube videí i festival konající se v rodném městě Bedřicha Smetany, v Litomyšli, kde se bude příští rok slavit dvousté výročí jeho narození.

Korejská influencerka An Inmo a novinářky z prestižních časopisů, Auditorium a Strad, specializovaných na klasickou hudbu, navštívily rovněž Hudební oddělení Národní knihovny, koncertní sály v Obecním domě či Rudolfinu. Přespaly v hotelech s hudební tematikou Aria Praha či Mozart Hotel Prague. Také si prohlédly prostory Českého muzea hudby, unikátní kolekci v Lobkowiczkém paláci či si vyzkoušely zahrát na klavír v největší výrobně akustických pian v Evropě – v královohradecké firmě Petrof.

„Naší ambicí bylo inspirovat korejské milovníky vážné hudby k cestování po Česku. Vzhledem k rozsáhlosti našeho hudebního dědictví a množství kvalitních festivalů můžeme usilovat o zařazení do itinerářů korejských cestovek, které už vozí své klienty zejména do Německa, Vídně, Salcburku či třeba Verony,“ dodává Michal Procházka, ředitel ZZ Korea agentury CzechTourism. 

Michal Emanovský doplnil, že Česko je zajímavou a cenově výhodnou volbou k různým studijním cestám a pobytům pro mladé korejské studenty a profesionály z oblasti vážné hudby. Letos se mladí korejští hudebníci mohli také přihlásit prostřednictvím Českého centra Soul na letní hudební kurzy v Česku s možností získání stipendia.

Akce byla uspořádána ve spolupráci s řadou českých partnerů, včetně Krajského úřadu Jihomoravského kraje, destinační společnosti Východní Čechy, Národního divadla Brno, FOK, České filharmonie a dalších.

Agentura CzechTourism je státní příspěvkovou organizací Ministerstva pro místní rozvoj, jejímž cílem je propagace turistického ruchu a cestování do Česka. Česká centra jsou příspěvkovou organizací Ministerstva zahraničních věcí České republiky a jsou jejím stěžejním nástrojem kulturní diplomacie. Jejich posláním je šíření a podpora dobrého jména Česka ve světě a posilování kulturních vztahů mezi zeměmi.

Tiskovou zprávu a fotografie ke stažení naleznete zde.

Mohlo by vás zajímat

12. 11. Tisková zpráva
© Mark Allan

Londýn žije českou kulturou: Festival Made in Prague uvádí českou hudbu i filmové premiéry

V úterý 12. listopadu uvedou v Londýně v rámci multižánrového festivalu Made in Prague herec Karel Roden a tvůrci...

8. 11. Tisková zpráva
© Jan Hromádko

České hudební naděje se představí v Belgii. Vystoupí v prestižním koncertním sále Flagey

Česká centra společně s Nadací Karel Komárek Family Foundation (NKKFF) povyšují podporu českých hudebních talentů na...

6. 11. Tisková zpráva
© Česká centra

Premiér Petr Fiala slavnostně otevřel České centrum Bělehrad. V nové budově se snoubí historie i budoucnost česko-srbských vztahů

Za účasti premiéra Petra Fialy, představitelů srbské vlády a generální ředitelky kulturního institutu Česká centra...

×

Nalezeno v událostech

Nalezeno v blogu