Korejští novináři a influenceři přijeli za Rokem české hudby

© Soyeun Jung 

Zahájení festivalu Smetanova Litomyšl, premiéru Straussovy opery Salome v brněnském Janáčkově divadle či ikonická místa historie hudby v Praze navštívili v uplynulém týdnu novináři a influenceři z Jižní Koreje. Jejich cestu zorganizovaly společnými silami kanceláře agentury CzechTourism a Českého centra Soul jako svůj první větší společný projekt, který je cílený na přípravy propagace Roku české hudby 2024 a Smetanova výročí narození.

Tisková zpráva ze dne 28. června 2023, Česká centra

„Hlavní ambicí cesty byla prezentace Česka jako přední hudební destinace Evropy spojená nejen s návštěvou živých představení, ale i míst spojených se slavnými skladateli a vrcholy českého hudebního dědictví,“ říká ředitel Českého centra Soul Michal Emanovský.

Účastníci cesty si také dali za cíl přiblížit korejským milovníkům vážné hudby prostřednictvím mediálních výstupů či YouTube videí i festival konající se v rodném městě Bedřicha Smetany, v Litomyšli, kde se bude příští rok slavit dvousté výročí jeho narození.

Korejská influencerka An Inmo a novinářky z prestižních časopisů, Auditorium a Strad, specializovaných na klasickou hudbu, navštívily rovněž Hudební oddělení Národní knihovny, koncertní sály v Obecním domě či Rudolfinu. Přespaly v hotelech s hudební tematikou Aria Praha či Mozart Hotel Prague. Také si prohlédly prostory Českého muzea hudby, unikátní kolekci v Lobkowiczkém paláci či si vyzkoušely zahrát na klavír v největší výrobně akustických pian v Evropě – v královohradecké firmě Petrof.

„Naší ambicí bylo inspirovat korejské milovníky vážné hudby k cestování po Česku. Vzhledem k rozsáhlosti našeho hudebního dědictví a množství kvalitních festivalů můžeme usilovat o zařazení do itinerářů korejských cestovek, které už vozí své klienty zejména do Německa, Vídně, Salcburku či třeba Verony,“ dodává Michal Procházka, ředitel ZZ Korea agentury CzechTourism. 

Michal Emanovský doplnil, že Česko je zajímavou a cenově výhodnou volbou k různým studijním cestám a pobytům pro mladé korejské studenty a profesionály z oblasti vážné hudby. Letos se mladí korejští hudebníci mohli také přihlásit prostřednictvím Českého centra Soul na letní hudební kurzy v Česku s možností získání stipendia.

Akce byla uspořádána ve spolupráci s řadou českých partnerů, včetně Krajského úřadu Jihomoravského kraje, destinační společnosti Východní Čechy, Národního divadla Brno, FOK, České filharmonie a dalších.

Agentura CzechTourism je státní příspěvkovou organizací Ministerstva pro místní rozvoj, jejímž cílem je propagace turistického ruchu a cestování do Česka. Česká centra jsou příspěvkovou organizací Ministerstva zahraničních věcí České republiky a jsou jejím stěžejním nástrojem kulturní diplomacie. Jejich posláním je šíření a podpora dobrého jména Česka ve světě a posilování kulturních vztahů mezi zeměmi.

Tiskovou zprávu a fotografie ke stažení naleznete zde.

Mohlo by vás zajímat

17. 2. Tisková zpráva
We Do It the Czech Way. Česká centra představují svůj nový spot, potkávají se v něm Wichterle, Panenka i Kashcheeva

We Do It the Czech Way. Česká centra představují svůj nový spot, potkávají se v něm Wichterle, Panenka i Kashcheeva

Česko jako zemi dobrých nápadů a lidí, kteří mění svět k lepšímu, ukazuje nový spot Českých center. Se sloganem We Do...

6. 2. Tisková zpráva
© Projekt Identita

Projekt Identita bude prezentován v síti Českých center, prvně se představí v Londýně

Identita nyní putuje v komorní verzi po Českých centrech, zastupitelských úřadech a akcích v Londýně a na Tchaj-wanu,...

4. 2. Tisková zpráva
© Česká centra

Česko se představí na prestižním knižním veletrhu na Tchaj-wanu, vznikla pro něj speciální publikace

Kulturní institut Česká centra představí na Tchaj-wanu současnou českou literaturu. Na významném knižním veletrhu...

×

Nalezeno v událostech

Nalezeno v blogu